۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۱
تعداد بازدید: ۲۰۱۲۸۵
به نظر می‌آید گوگل قصد دارد با تغییر نام سرویس Stadia به گوگل استریم، امتیاز این پلتفرم را در اختیار شرکت‌های دیگر قرار داده و در همین راستا مذاکراتی با شرکت‌هایی همچون پلوتون، کپکام و بانجی هم انجام شده است.
کد خبر: ۸۹۸۴

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط ، بر اساس گزارش‌های منتشر شده ظاهراً گوگل اولویت‌های خود را تغییر داده و در حال حاضر، پلتفرم مصرف‌کننده استیدیا در گوگل از اولویت برخوردار است و علاقه این غول فناوری به همکاری با شرکت‌های بزرگ کاهش پیدا کرده است. اکنون گوگل در تلاش است تا با شرکت‌هایی همچون پلوتون، کپکام و بانجی وارد معامله شود تا استریم خود را نجات دهد.

 

 گوگل امتیاز سرویس استریم Stadia را واگذار می‌کند

گویا گوگل فناوری خود را به بانجی برای پلتفرم استریم خود استودیو ارائه کرده و مذاکرات پیشرفت قابل توجهی داشته‌اند. در حالی که بانجی به پشتیبانی از استیدیا ادامه خواهد داد، مشخص نیست که خرید سونی در هفته گذشته چه تاثیری بر مذاکرات با گوگل خواهد داشت. گوگل همچنین با کپکام صحبت کرده تا دموهای عناوین جدید را با استفاده از فناوری اجرا کنند.

با این حال، گوگل با موفقیت توانست فناوری استیدیا خود را به AT&T برساند، جایی که مشتریان می‌توانند Batman: Arkham Knight را مستقیماً از مرورگر وب خود استریم کرده و بازی کنند. یکی از سخن‌گویان گوگل، پاتریک سیبولد، به Business Insider گفت:

ما در سال گذشته قصد خود را برای کمک به ناشران و شرکا برای ارائه بازی‌ها به طور مستقیم به گیمرها اعلام کردیم و در راستای آن تلاش کرده‌ایم. اولین جلوه همکاری ما با AT&T بود که Batman: Arkham Knight را به صورت رایگان در دسترس مشتریان خود قرار دادند.

گوگل اوایل سال گذشته اعلام کرد که استودیوهای انحصاری خود را تعطیل می‌کند. افشاگران می‌گویند که اولویت استیدیا اکنون انتشار مداوم عناوین از توسعه‌دهندگان مستقل است. گفته می‌شود که این سرمایه‌گذاری بسیار مقرون به صرفه‌تر از تلاش برای عرضه عناوین  بزرگ با بودجه کلان است.

در همین رابطه یکی از منابع آگاه افشا کرده که گوگل میلیون‌ها دلار برای عناوین بزرگ خرج نکرده که در نتیجه آن عناوین انحصاری‌ هم در دسترس نخواهند بود.

علاوه بر این سخنگوی گوگل گفته که در حالی که ما در مورد هیچ شایعه یا حدس و گمان در مورد سایر شرکای صنعتی خود اظهار نظر نمی‌کنیم، همچنان بر روی آوردن بازی‌های عالی به استیدیا در سال ۲۰۲۲ متمرکز هستیم. با بیش از ۲۰۰ عنوان در حال حاضر، ما انتظار داریم که بیش از ۱۰۰ بازی دیگر را در سال جاری به پلتفرم اضافه کنیم و در حال حاضر ۵۰ بازی در Stadia Pro در دسترس است./شهر سخت افزار

برچسب ها: گوگل فناوری پلتفرم
ارسال نظر
آخرین اخبار